De Terrein- en Wegenschuiven van Kemp zijn geschikt als modderschuif, mestschuif, vuilschuif, sneeuwschuif, etc. Het rubber is uitgevoerd met een staalinlaag waardoor het rubber slijtvaster is, echter is door deze staalinlaag de schuif niet geschikt als voerschuif.
De Terrein- en Wegenschuiven zijn in staat om zowel 45 graden links als rechts te zwenken, hierdoor is er een goede controle op het afvoeren van het vuil. Twee cilinders zorgen ervoor dat de schuif twee kanten op kan zwenken. Doordat er gebruik is gemaakt van twee cilinders kan er ook tijdens het schuiven gezwenkt worden.
De balk met het rubber van de schuif is kantelbaar t.o.v. het frame, hierdoor is er altijd een optimale bodemaanpassing en slijt het rubber gelijkmatig.
De afkorting TenWK staat voor Terrein- en Wegenschuif Korte uitvoering. Deze korte uitvoering is direct het grote verschil met de normale TenW serie. De afstand van de voorkant van het rubber tot het hart van de hefkogel is 750 mm. Dit is 400 mm korter dan de gewone TenW. Hierdoor is de schuif ideaal te gebruiken aan de fronthef.
De TenWK is enkel verkrijgbaar met aanbouwdelen voor aan de fronthef en in de maten 2.700, 3.000 en 3.200 mm. De TenWK is standaard uitgevoerd met een balk incl. verstelbare hoeken. De 2.700 mm variant is echter ook verkrijgbaar met een rechte balk, wat goedkoper is dan de verstelbare hoeken. Het rubber van de TenWK is 500 mm hoog. In dit hoge rubber zijn twee rijen gaten geboord, waardoor u het rubber kan omdraaien en laten zakken. Het rubber is dus in vier verschillende standen te monteren.
Het frame van de TenWK is behandeld met een hoogwaardige 2 componenten roestwerende primer, en afgewerkt met een 2 componenten polyurethaan hoogglans coating. De UNP balk, waaraan het rubber is gemonteerd, is gegalvaniseerd.
Voor extra specificaties, zie het document productspecificaties.
Opties:
Het is mogelijk om te kiezen voor een schokventiel, bij voertuigen boven de 4.000 kg is het noodzakelijk. Het schokventiel zorgt voor een beveiliging wanneer de schuif ergens tegenaan botst. In dit geval zorgt het schokventiel ervoor dat de olie uit de cilinder, die onder druk is komen te staan, verplaatst wordt naar de andere cilinder. Hierdoor zwenkt de schuif langs het obstakel en is de kans op beschadiging kleiner.
De TenWK is geschikt als sneeuwschuif, maar om ook controle te hebben over de sneeuw die over het rubber heen spat kan u kiezen voor een demontabele sneeuwkap.
Het frame van de TenWK is gelakt en de UNP balk verzinkt. Echter is het is ook mogelijk om de schuif volledig verzinkt te bestellen. Hierdoor is de schuif niet meer gevoelig voor weersinvloeden, waardoor het rubber tot op het frame afgesleten kan worden.
Een laatste mogelijkheid is de terugslagklep. Eigenlijk is het niet een mogelijkheid maar meer een vereiste bij shovels met een open middenstand. Door de open middenstand kan de olie niet geblokkeerd worden en kan de schuif dus niet in één positie blijven staan. De terugslagklep neemt deze functie over door de oliestroom te blokkeren, waardoor de schuif op één positie kan staan.