De Terrein- en Wegenschuiven van Kemp zijn geschikt als modderschuif, mestschuif, vuilschuif, sneeuwschuif, etc. Het rubber is uitgevoerd met een staalinlaag waardoor het rubber slijtvaster is, echter is door deze staalinlaag de schuif niet geschikt als voerschuif.
De Terrein- en Wegenschuiven zijn in staat om zowel 45 graden links als rechts te zwenken, hierdoor is er een goede controle op het afvoeren van het vuil. Twee cilinders zorgen ervoor dat de schuif twee kanten op kan zwenken. Doordat er gebruik is gemaakt van twee cilinders kan er ook tijdens het schuiven gezwenkt worden.
De balk met het rubber van de schuif is kantelbaar t.o.v. het frame, hierdoor is er altijd een optimale bodemaanpassing en slijt het rubber gelijkmatig.
De TenWXL is de zwaarste terreinschuif die bij Kemp verkrijgbaar is. De TenWXL is verkrijgbaar in de maten 2.700, 3.000, 3.200, 3.400 en 3.800 mm en is standaard uitgevoerd met een balk incl. verstelbare hoeken. De verstelbare hoeken zijn net als de balk gemaakt van een kokerbalk. Het rubber van de TenWXL is 500 mm hoog. In dit hoge rubber zijn twee rijen gaten geboord, waardoor u het rubber kan omdraaien en laten zakken. Het rubber is dus in vier verschillende standen te monteren.
De terreinschuiver is verkrijgbaar met de aanbouwdelen die bij uw voertuig horen (voor de aanbouwdelen zie het document Kemp aanbouwdelen).
Voor extra specificaties, zie het document productspecificaties.
Opties:
De TenWXL is geschikt als sneeuwschuif, maar om ook controle te hebben over de sneeuw die over het rubber heen spat kan u kiezen voor een demontabele sneeuwkap.
De TenWXL is volledig verzinkt verkrijgbaar, zie hiervoor de foto's. De aanbouwdelen kunnen hierop met bouten gemonteerd worden.
Een laatste mogelijkheid is de terugslagklep. Eigenlijk is het niet een mogelijkheid maar meer een vereiste bij shovels met een open middenstand. Door de open middenstand kan de olie niet geblokkeerd worden en kan de schuif dus niet in één positie blijven staan. De terugslagklep neemt deze functie over door de oliestroom te blokkeren, waardoor de schuif op één positie kan staan.